Promofilm

Een goede promofilm verkoopt jouw product of dienst binnen een handomdraai. Het geheim van een goede promotiefilm is inleving. Wat denkt de doelgroep over jouw product en door wie laten ze zich beïnvloeden? Een simpel voorbeeld: denk je dat jouw doelgroep pizza ongezond vindt? Dan maak je eerst aansluiting met de kijker door: “Vind jij pizza ook zo ongezond?” Daarna kun je dit ombuigen. Als je weet wát je wilt vertellen, dan moet je je afvragen door wie je het moet laten vertellen. Wil je bijvoorbeeld nieuwe leerlingen voor je school, laat het je huidige leerlingen vertellen zoals we dat bijvoorbeeld zo leuk vinden aan het Montessori College.

Promofilm laten maken - BLIK film UtrechtPromofilm laten maken - BLIK film Utrecht

WAT IS EEN PROMOFILM?

Met een promofilm wil je mensen raken om ze bij de pay off (de eindquote) te vertellen waarom jouw product past bij datgene wat hen geraakt heeft. Er is geen vastgestelde lengte voor een promofilm. Zo kun je een gedicht laten oplezen door een voice-over met één mooi shot eronder, zolang je mensen maar in beweging krijgt. Wij zijn gek op het bedenken van vernieuwende ideeën voor een promofilm. Zo bedachten we voor Prison Escape om hun promofilm in ‘Hollywood’ stijl op te nemen. Wat leidde tot waanzinnig veel positieve reacties over het spel, en zelfs mensen die vroegen waar ze de gehele film konden zien. Zie onze film hieronder. Voor meer informatie over deze case, klik hier.

Hoe verspreid je een promofilm?

Zonder een goede verspreiding is er een kans dat je promofilm maar weinig bekijks trekt. Zonde!  Daarom hebben we een paar tips die zorgen dat jouw film wel bekeken wordt:

  1. Start je concept met een haakje: kies een moment waarop jouw promo actueel is, of beter nog, maak een promo voor een bepaald moment.
  2. Zorg dat je nog een mediabudget overhoudt. 100 euro doet bij Facebook al heel veel, maar wil je echt gaan knallen, dan geven we je graag advies over je mediabudget. Denk ook aan het sponsoren van bloggers om jouw content te plaatsen.
  3. In de eerste 10 seconden moet je de kijker grijpen.
  4. Wil je een promo op Facebook? Voeg ondertiteling toe. 80% van de mensen start met kijken zonder geluid.
  5. Originaliteit. Er zijn veel video’s op het web. Zorg dat die van jou iets toevoegt voor je kijker.
  6. Zorg dat je een aantal bloggers, pagina’s en sites klaar hebt staan om jouw video te delen. Als ze zorgt voor een vliegende start, wordt je video vaker bekeken én gedeeld!
  7. Zorg dat je zelf trots bent om deze film te delen.

Natuurlijk hebben we nog veel meer tactieken, maar die zetten we pas in, zodra we aan de slag gaan.