OverOns_1.1.1_qfr9cz

Wij zijn BLIK film.

Wij zijn BLIK film. Sinds 2010 zijn wij gespecialiseerd in het maken van films voor de meest uiteenlopende klanten. Wij geloven dat het verhaal begint bij de kijker. Met een gedreven team gaan wij voor de meeste impact. 


Iedere dag werken wij aan commercials, interviews en online content. Van high-end tot low-end. Wij verzorgen de hele productie van concept tot oplevering. Met een team van intern en extern talent vertellen we verhalen die de kijker raken. We zijn flexibel, open-minded en leergierig. 

BLIK film is ook onze klant. In opdracht van onszelf maken we fictiefilms en vertellen we verhalen die we mooi, grappig of heel vet vinden. En die kennis gebruiken wij dan weer bij andere projecten. 


Mensen maken beslissingen met hun hart. Ze willen een emotionele verbinding met het merk waar ze voor kiezen. En een goede film geeft je die emotionele verbinding, dat wauw-gevoel.


Vanuit die overtuiging maken wij elke dag betere films.

Wil je weten hoe wij werken?

Ons proces in acht stappen

Samen aan de slag?

Zo ziet ons werkproces eruit!

Kennismaking

Voordat we aan de slag gaan plannen we altijd eerst een kennismaking. Om elkaar te leren kennen en te bespreken of we wat voor elkaar kunnen betekenen. Ook zijn wij natuurlijk nieuwsgierig naar wat je wilt vertellen en voor wie. 

De kennismaking kan in het echt, telefonisch of via een videocall. Mocht je al een briefing voor ons hebben liggen, dan is dat fijn. Zo niet, dan helpen we je daarbij.

Concept & Offerte

Nadat we een duidelijke briefing hebben volgt de creatieve invulling: het concept. Hoe zorgen we ervoor dat de boodschap de doelgroep bereikt. Welk verhaal vertellen we, hoe vertellen we dat en wat wordt de stijl van de video. Naast het concept ontvang je ook de offerte. Hierbij houden we rekening met het beschikbare budget. Na een akkoord op het concept en de offerte gaan we starten met het script.

Script

We plannen een sessie om dieper in te gaan op de inhoud. Vanuit daar wordt er een script geschreven. Dit is de blauwdruk van de film. Hierin staan alle scènes met acties, handelingen, mono- of dialogen en voice-overs omschreven. Dit is een belangrijk moment voor jou, want na deze fase aanpassingen doen in het script zorgt vrijwel altijd voor een minder goed eindresultaat. Daarom is het belangrijk dat iedereen die er iets van moet vinden dat op dit punt doet. Vanuit daar wordt de tweede versie geschreven. De feedback die hierop volgt, is vooral om details nog te verbeteren.

Pre-productie

Vanuit het script kan de hele productie in gang worden gezet. De crew wordt samengesteld, een planning gemaakt, de draaidagen worden bepaald, locaties geregeld, de personages gecast en de techniek wordt geprepareerd. 

Bij grote opnames is er ook een pre-productie meeting. Ofwel; een PPM. Tijdens deze sessie word je meegenomen door de draaidag, de planning en de laatste todo's. Hierdoor komt iedereen voorbereid op de draaidagen.

Opnames

We gaan door naar het volgende deel: de opnames. Wij vinden meestal de opnames het leukste gedeelte. Door een goede voorbereiding weet iedereen precies wat er moet gebeuren en haal je alles uit je team. De regisseur zorgt ervoor de crew en de cast optimaal kunnen presteren.

Op een draaidag staan we, afhankelijk van de vraag of het project, de ene keer met drie mensen op set en de andere keer met 30 mensen. Wij zorgen er altijd voor dat iedereen precies weet wat er moet gebeuren.

Nabewerking

Na de draaidag(en) gaan we door naar de laatste fase. De post-productie. Een editor gaat aan de slag met het materiaal en bouwt het verhaal op basis van het script dat er ligt. Sterk afwijken van het script in deze fase is ongebruikelijk, en soms ook niet meer mogelijk. Een voice-over wordt tijdelijk ingesproken door iemand van ons. Als het hele verhaal ligt, dan sturen we de eerste versie naar je op. Deze versie kan soms nog een beetje kaal aanvoelen. De kleuren zijn nog niet bewerkt, het geluid is nog niet afgemixt en de ondertiteling is nog niet toegevoegd. Dat komt nog wel!

Feedback

Deel de eerste versie met je collega’s en verzamel alle feedback. Bundel het tot één feedbackdocument en lever het bij ons aan. Sommige feedback kan ook subjectief zijn, dus het is belangrijk dat jij hier de keuze al in maakt. Wij verwerken de feedback en leveren een tweede versie aan. De feedback die volgt is bedoeld om te finetunen, dus om de laatste details aan te pakken. Als de video klaar is, dan noemen we dat de picturelock. Dat houdt simpelweg in dat we niks meer aan de timing van het beeld veranderen, zodat we kunnen starten met kleurbewerking, geluidsnabewerking, ondertiteling en eventuele animaties of lower thirds (naambalkjes).

Oplevering

Wil je slechts één video maken? Of maken we een full-funnel videocampagne met meerdere assets voor diverse kanalen? We spreken van tevoren af welke content we maken, in welke formaten en met welke ondertiteling. Daarnaast zorgen we dat de content in lijn is met jouw huisstijl. 

Na oplevering is het tijd om de rode loper uit te rollen en te gaan schitteren met je nieuwste werk!

Zonder makers geen verhaal

met de juiste emotie

Frank_03_2.5.1_bnkdiv
Frank van den HeuvelFounder | producer
Annastill_1.2.1_cmtctl
Anna BerlisCreative producer
Freek_still_new_1.1.1_htyh7z
Freek HakvoortEditor
Untitled_2.1.2_oyf37s
Luuk de KokDOP | colorist (freelance)
Teun_1.1.4_rgp46u
Teun VloetJunior cameraman | editor
Daan_still_new_1.1.1_sfyftv
Daan DerksenStagiaire
Schermafbeelding_2022-02-23_om_16.27.52_vmnhan
GuusMental coach

BLIK op Instagram

Interview_setting_film_maken_Pallotti_BLIK_film_jhrcdpUniversiteit_Leiden_still_acteur_reclame_video_grimeur_BLIK_film_n0ioadUniversiteit_Leiden_still_acteur_reclame_video_BLIK_film_pmuh0qScreenshot_2021-11-05_at_12.29.45_yee26zScreenshot_2021-11-05_at_12.29.09_gnfd89Still_socials_1.4.1_smxcp9Screenshot_2021-10-29_at_13.52.11_slmyjiScreenshot_2021-10-29_at_13.51.02_sngxhm20220119_UniversiteitLeiden-0010-3579_1_nfxuab