Voetbalreclames van Vroegâh

Afgelopen week werd de 21e editie van het WK voetbal afgetrapt in gastland Rusland. De komende tijd strijden 32 teams erom zich ‘de beste van de wereld’ te mogen noemen, maar een ding is zeker: wij zijn het niet. Want net als bij het EK van 2016 wist Nederland zich ook bij dit WK niet …

Lees verder

Film als attractie!

Lisa hier! BLIK’s productiestagiair die heel graag haar filmfeitjes kwijt wil. Lisa studeert Media en Cultuur aan de UU en maakt je vandaag wijzer over ‘Cinema of Attraction’.

Lees verder

BLIK film zoekt productie stagiair(e)

BLIK film is een communicatiebureau gericht op film. Voor onze opdrachtgevers conceptualiseren, produceren en publiceren we videoproducties, zoals bedrijfsfilms en creatieve content. Kortom: BLIK verzint, maakt en plaatst de videoproductie van begin tot einde, waardoor ze altijd effectief zijn.

Lees verder

6,5,4,3,2,1 is alles wat je nodig hebt (of krijgt)

Met de intrede van de lente worden de dagen weer langer. Helaas geldt dit niet voor online video’s. Omdat de aandachtsspanne van de kijker inmiddels even lang is als het geheugen van een goudvis moeten we de lengte van reclames inkorten. Zes seconden is volgens Youtube de nieuwe status quo.

Lees verder

Man Cream @ Filmapalooza 2018

In Parijs (de geboortestad van film) kwamen afgelopen week filmmakers van over de hele wereld bijeen voor het jaarlijkse Filmapalooza festival. Zo’n 140 films gemaakt binnen 48 uur namen het hier tegen elkaar op. Ook onze film Man Cream deed een gooi naar de prijzen.

Lees verder

De top 5 meest inspirerende Oscars speeches

Deze blog gaat over de meest inspirerende momenten van de Oscars in de afgelopen 90 jaar. Ook dit jaar werd de Oscars door miljoenen mensen bekeken en wat was het weer spectaculair. De grootste sterren van over de hele wereld stonden op de rode loper, toonden hun designerkleding en gaven imponerende speeches. 

Lees verder

De 5 leukste Superbowl reclames

Wie dacht dat de Superbowl alleen maar over Football ging, heeft het fout. Met een gemiddeld budget van 4.5 miljoen dollar per reclamespot, hoef je je om de wedstrijd heen ook echt niet te vervelen. In deze blog bekijken we vijf pareltjes van de afgelopen editie.

Lees verder

De kracht van storytelling

Bij BLIK zijn we gek op verhalen. En dat is niet zonder reden; wij geloven namelijk in de kracht van het verhaal. Dit zogenoemde storytelling is hot, maar hoe vertel je een goed verhaal? Daarover schrijven we in deze blog.

Lees verder

Welke reclame wint de Gouden Loeki 2017?

Ook wij hebben een haat-liefdeverhouding met reclames. Maar hoewel zeker 75% van alle reclames tenenkrommend zijn, is die resterende 25% stiekem vaak erg leuk. Voor de leukste reclame bestaat er sinds 1995 een prijs: de Ster Gouden Loeki!

Lees verder