bedrijfsfilm

Wij adviseren een bedrijfsfilm als je binnen 1 minuut aan je klanten duidelijk wil maken wat je doet. Je kunt namelijk nog zo lang over je bedrijf praten, een film kan je kijker daadwerkelijk laten zien wat je doet! Het kan lastig zijn om de kern van je bedrijf beeldend te maken. Gelukkig helpen wij daarbij en bedenken we samen met jou wat in de film centraal moet staat. Een bedrijfsfilm is een deel van je identiteit en je kunt hem overal inzetten. Uiteraard zet je hem op je website, maar het kan ook een geweldige entree zijn als je bij een nieuwe klant een presentatie start met een filmpje. De film kan natuurlijk ook 2 minuten duren, zo lang hij maar spetterend en interessant blijft.

Bedrijfsfilm voor Fonds voor CultuurparticipatieBedrijfsfilm voor Enactus

Hoe werkt EEN BEDRIJFSFILM?

Een bedrijfsfilm of corporate video vertelt op een enthousiasmerende manier in 1 tot 2 minuten wat een bedrijf doet. Heel letterlijk geeft het een kijker die niet bij jou is wel een idee van hoe het er bij jou uitziet. Twee voorbeelden hiervan zijn de films die we gemaakt hebben voor Enactus en Fonds voor Cultuurparticipatie. We maken de films vanuit de overtuiging dat je eerst moet vertellen wáárom je iets doet. Daarna kun je vertellen wát je doet. Verder werkt een bedrijfsfilm het best als de inhoud voortkomt uit dat wat de medewerkers van hun organisatie vinden. Een goede bedrijfsfilm die je extern inzet, zal dan ook werken als internal branding. Een goede bedrijfsfilm straalt namelijk jullie identiteit uit. Uit onderzoek blijkt dat het heel belangrijk is om zo’n gedeelde motivatie te creëren in een bedrijfsfilm. Je collega’s worden dan ook ambassadeurs.

HOe laat je een bedrijfsfilm maken?

Om een bedrijfsfilm te maken beginnen we met een kort gesprek over wat we kunnen bieden. Dan maken we een offerte en een planning. Als die akkoord zijn, gaan we in een langer gesprek of brainstorm bekijken wat jullie kern is. Een corporate video werkt het best als de inhoud breed gedragen wordt, dus het is geen gek idee om met een aantal collega’s te bedenken wat er in de film moet komen. Als dat helder is, bedenken we hoe we die kern het best kunnen verbeelden. Moeten we met acteurs werken of zijn echte situaties treffender voor jullie bedrijf? Gebruiken we een voice-over of vertellen jullie zelf het verhaal? Zodra de beeldmontage staat, kiezen we de muziek, nemen we de voice-over op en ontwerpen we het geluid. Dan is de film klaar en heb jij een tool in handen om je klanten of collega’s te overtuigen.