Opgroeien op de achterbank

Hoe kunnen reclames eraan bijdragen dat mensen kiezen voor jouw merk? Precies, door een goed gevoel te creëren rondom een merk. En de makers van deze autoreclames slaan de spijker op z’n kop!

De trouwe lezer van deze blog denkt misschien, huh alweer een blog over autreclames? (Edit: //www.blikfilm.nl/inspi-37/)
Tja, sorry. Ook hier is het komkommertijd 😉
Maar bekijk ze en oordeel zelf; zijn het geen kunstwerkjes?

Autoreclames. Ze zijn er in alle soorten en (banden)maten.
Kosten noch moeite worden gespaard om ze aan de man te brengen.

Ons valt het op dat veel merken vaak kiezen voor het gebruik van een verhaal, en daar zijn wij natuurlijk gek op!
En niet zomaar een verhaal, een herkenbaar verhaal. Zo’n verhaal dat je persoonlijk raakt. Met herkenbare elementen als de eerste stapjes van een kind, een nieuwe school, relaties die opbloeien of juist ten einde komen, kortom: opgroeien.

In veel van deze reclames is de hoofdrol vergeven aan kinderen, niet vreemd; want voor hun liggen al deze ontdekkingen nog in het verschiet. En hoewel kinderen natuurlijk nog niet mogen autorijden, is het opmerkelijk hoe harmonieus kinderen en automerken kunnen zijn.

Maar we snappen het wel. Naarmate je opgroeit ervaar je een groter genot van vrijheid.  Het begint met kleine dingen. Je bepaalt bijvoorbeeld zelf welke kleren je die dag aantrekt, of wat je op je boterham doet. Daarna mag je steeds later thuiskomen en uiteindelijk kies je welke school of studierichting je gaat doen. Elk jaar dat je ouder wordt ervaar je meer vrijheid. En dan komt er een moment waar veel mensen lang naar uitkijken: leren autorijden.

Voor veel mensen het ultieme gevoel van volwassen zijn en vrijheid hebben. Slim dus van de automerken om hier iets mee te doen!

De volgende drie reclames slaan wat ons betreft de spijker op z’n kop.

  1.  Mercedes-Benz – Grow up

https://www.youtube.com/watch?v=nFnoLpKrTyE

2. The New Volvo XC60 – Moments

3.  Volkswagen – RoboBoy

Laat een reactie achter