Worlds Apart

Pepsi lanceerde onlangs een nieuwe reclame, wat zorgde voor een storm aan kritiek.
Kom op mensen: take it easy, take a … Pepsi?

Het kan je bijna niet ontgaan zijn, maar vorige maand lanceerde Pepsi een commercial waarin model Kendall Jenner tijdens een protestmars een blikje Pepsi aan een politieagent overhandigt.  

De reclame suggereert dat maatschappelijke protesten met zwaar beladen onderwerpen als vrouwenrechten en etnische gelijkheid veel effectiever zouden zijn wanneer…. je maar een Pepsi bij je hebt! 

Een stroom aan kritiek (en hilarische parodieën als die van Vice) deed Pepsi besluiten de film weer terug te trekken.

Dat schrok biergigant Heineken echter niet af om ook een reclame met gevoelig liggende onderwerpen de wereld in te helpen. 

In Heinekens nieuwe commercial ‘Worlds Apart’ laat het biermerk twee vreemden met een totaal tegenovergestelde ideologie zien dat er meer gelijkenissen dan verschillen zijn tussen mensen. 

Raakt Heineken volgens jou wel de juiste snaar? 

https://www.youtube.com/watch?v=73P9STckPLw

https://www.youtube.com/watch?v=8wYXw4K0A3g&oref=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D8wYXw4K0A3g&has_verified=1

 

Ook een reclame laten maken?

Laat een reactie achter