INSPI#45 Typerende reclames

Verzekeringen, bankieren, online HR systemen…het zijn niet de meest aansprekende onderwerpen of producten. Toch weten de volgende reclames op een hele slimme manier een neutrale houding ten opzichte van een product om te buigen tot een positieve. En dit is precies wat volgens ons een reclamefilm succesvol maakt: je laat mensen beseffen dat ze jouw product of dienst eigenlijk al die tijd al nodig hadden. Dit vereist een goede inleving in jouw doelgroep. Want wie zijn ze nu eigenlijk en wat willen ze?

Deze drie reclames zijn wat ons betreft hier heel erg in geslaagd! Wat opmerkelijk is, is dat ze alledrie verschillende type mensen inzetten om hun doelgroep in de volle breedte te bereiken en de boodschap succesvol over te brengen. FBTO gebruikt stereotypes om aan te tonen hoe uniek jij bent en dus ook een unieke verzekering nodig hebt. ING gebruikt mannen in verschillende tijdsperken om de onmisbaarheid van hun app aan te tonen. En in de reclame van Gusto speelt Zoe een HR duizendpoot die wel baat heeft bij een systeem om al haar taken te managen.

Meer weten over reclamefilms of ook een reclamefilm laten maken? Lees dan hier verder!

https://www.youtube.com/watch?v=T4olEQvSwx4

Laat een reactie achter