INPSI #43 Komt dat zien!

Deze week evenementen en tentoonstellingen die zichzelf in de kijker spelen met behulp van promofilms. Het geheim voor een goede promofilm is inleving. Wat denkt jouw doelgroep over jouw soort evenement en door wie of wat laten ze zich beïnvloeden? Met een promofilm wil je mensen raken om ze vervolgens te motiveren datgene wat ze geraakt heeft verder te onderzoeken (of te bezoeken). Originaliteit is daarin ook van groot belang. Er is zoveel content te zien op het web. Als je zorgt dat het iets toevoegt voor je kijker trek je hem/haar des te meer over de streep.

Bij de volgende drie films zit het met de inleving wel goed. En ook barsten ze van de originaliteit: een sfeervolle longtake voor het Stedelijk Museum, een emotionele stop-motion animatie voor het Wildlife Conservation Film Festival, en een (wel net wat te lange) western voor Inloophuis Midden Brabant.

https://www.youtube.com/watch?v=uPPrNSbR3EY

Laat een reactie achter