INSPI#42 De mini-docu als branded content

Een slimme en mooie manier om je product subtiel te promoten is branded content. Bij branded content ligt de focus niet zozeer op het product maar is het product juist ondergeschikt aan de content. Branded content moet ervoor zorgen dat de kijker niet het gevoel van pure verkoop krijgt, maar juist het idee dat hij/zij kijkt naar iets moois of leuks. Dit verhoogd de likeability en de geloofwaardigheid van een product. Het leidt tot hogere acceptatie en minder weerstand en, als gevolg daarvan, een hogere effectiviteit.

De volgende reclames spelen alledrie met dit principe van branded content door hun product te verpakken in een mini-documentaire. We krijgen een korte inkijk in het leven van zeer uiteenlopende personen. Waarbij een gebeurtenis uit het leven aanleiding geeft tot de koppeling naar het product. Alledrie heel mooi uitgevoerde producties waarbij veel aandacht is besteed aan het verhaal en de vormgeving van het verhaal. De manier waarop het product verwerkt is had wat wat ons betreft soms nog wel wat subtieler gemogen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QNGqNVa8WUI

Laat een reactie achter