INSPI #36 Never change a winning team?

Veel merken houden vaak lang vast aan één stijl en boodschap binnen hun commercials. Het creëert herkenbaarheid bij een merk. Toch is deze aanpak niet altijd succes gegarandeerd. Verandering kan juist ook een impuls geven. AXE toont zich al jaren heer en meester op dit gebied, maar ook Dove Chocolate durft in de nieuwe commercial iets anders te doen. De kunst daarin is wel om duidelijk vast te houden aan de identiteit die je met je merk wilt neerzetten. Zo is AXE altijd een stoer mannenproduct geweest dat vrouwen aantrekt. Dit wordt in geen enkele commercial losgelaten, maar toch variëren de commercials qua stijl en inhoud enorm. Ook Old Amsterdam heeft zich aan verandering gewaagd binnen hun nieuwe reclame voor geitenkaas. Maar volgens onderzoek slaan zij de plank mis omdat de stijl voorbijgaat aan de identiteit die het merk tot nu toe aan zijn kaas heeft gegeven. Wat vind jij?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=WzTSE6kcLwY

https://www.youtube.com/watch?v=3sFSelSVFlo

 

Laat een reactie achter