Head First

Wij starten Head First. Eerst goed kijken naar wat de klant wil bereiken. Dan kijken naar wat de doelgroep raakt en via welk medium we ze kunnen bereiken. Dat mixen we tot HET IDEE. Elke volgende keuze moet congrueren met HET IDEE. Zo blijven we het hele proces trouw aan wat we de kijker willen vertellen.

1467899253_lightbulb

De vorm kiezen

Dan kiezen we een vorm die de doelgroep in het hart kan raken. Als je een film gebruikt om alleen maar argumenten in op te sommen, dan haal je niet alles uit het medium, volgens ons.

1467897665_diamond

Bij het einde beginnen

We beginnen gek genoeg vaak bij de tagline die je bij je post of nieuwsbrief gebruikt als je de film deelt. Of wat je tegen je moeder of je vrienden zult zeggen als je deze film wilt laten zien. Dan beredeneren we terug naar de pay off waar de film mee moet eindigen. Van daaruit verzinnen we de rest van de film. Daarna kiezen we personages, acteurs en locaties. Omdat de klant vaak veel over zijn eigen merk en doelgroep weet, leggen we elk van onze keuzes ook voor aan de klant, met een duidelijk advies van ons erbij.

1467899225_position-marker

VERTALING NAAR SCRIPT en productie

Vervolgens gieten we al die ingrediënten in een script. En allemaal met HET IDEE in ons achterhoofd. Als het script af is, gaan we alles in het script aanstrepen dat geregeld moet worden. Produceren noemen we dat. Als je slim produceert, bespaart dat kosten en moeite.

1467899237_scroll-script

draaidag

Als ergens het gezegde ‘voorbereiding is het halve werk’ op van toepassing is, dan is het wel een draaidag. Hoe beter alles is geregeld, hoe beter de regisseur op die dag HET IDEE kan overbrengen op de beelden die hij of zij maakt. Verder is dit voor iedereen natuurlijk de leukste dag uit het proces, omdat alles tot leven komt.

1467899244_camera-film

Edit

Dan komen we uit de draaidagen en begint ineens een heel nieuw creatief proces. Het editten. Zelfs als alles precies volgens HET IDEE is gemaakt, heeft de editor soms nog een moeilijke taak om het in een pakkende film te gieten. Een film die HET IDEE precies overbrengt op het publiek. Dat is puzzelen, even laten liggen, anderen laten meekijken en op de doelgroep testen, tot iedereen tevreden is. Als je aan het einde merkt dat de film de doelgroep raakt, dan heb je op een intelligente manier de emotie van film gebruikt.

1467897667_settings