Promofilm

Een goede promofilm verkoopt jouw product of dienst binnen een handomdraai. Het geheim voor een goede promotiefilm is inleving. Wat denkt jouw doelgroep over jouw product en door wie laten ze zich beïnvloeden? Een simpel voorbeeld: denk je dat jouw doelgroep pizza ongezond vindt? Dan maak je eerst aansluiting met de kijker door: “Vind jij pizza ook zo ongezond?” Daarna kun je dit ombuigen. Als je weet wát je wilt vertellen, dan moet je je afvragen door wie je het moet laten vertellen. Wil je bijvoorbeeld nieuwe leerlingen voor je school, laat het je huidige leerlingen vertellen zoals we dat bijvoorbeeld hebben gedaan voor het Montessori College.

Promofilm laten maken - BLIK film UtrechtPromofilm laten maken - BLIK film Utrecht

WAT IS EEN PROMOFILM?

Een promotiefilm is niet kort en flitsend omdat het zo moet zijn. Met een promofilm wil je mensen raken om ze bij de pay off (de eind quote) te vertellen waarom jouw product past bij datgene wat hen geraakt heeft. Verder kan een promofilm zo lang zijn als we willen. Zo kun je een gedicht laten oplezen door een voice-over met één mooi shot eronder, zolang je mensen maar in beweging krijgt. Wij houden heel erg van het bedenken van originele ideeën voor een promofilm. Zo bedachten wij dat het beter werkt om een film voor de vrijheid te maken dan om direct kaartjes voor Prison Escape aan te prijzen. Zie onze film hieronder. Voor meer informatie over deze case, klik hier.

Hoe verspreid je een promofilm?

We hebben helaas wel eens promofilms gemaakt die 12 views kregen op Facebook. Lekkere promo, dan?! Dat willen we nooit meer, daarom hebben wij een paar tactieken die zorgen dat jouw film wel bekeken wordt:

  1. Start je concept met een haakje: kies een moment waarop jouw promo actueel is, of beter nog, maak een promo voor een bepaald moment.
  2. Zorg dat je nog een mediabudget overhoudt. 100 euro doet bij Facebook en YouTube al heel veel, maar wil je echt gaan knallen, dan geven we je graag advies over je mediabudget. Denk ook aan het sponsoren van bloggers om jouw content te plaatsen.
  3. In de eerste 10 seconden moet je de kijker grijpen.
  4. Wil je een promo op Facebook? Voeg ondertiteling toe. 80% van de mensen start met kijken zonder geluid.
  5. Originaliteit. Er zijn veel video’s op het web. Zorg dat die van jou iets toevoegt voor je kijker.
  6. Zorg dat je een aantal bloggers, pagina’s en sites klaar hebt staan om jouw video te delen. Als je Facebook een kickstart geeft, dan gaat de katalysator aan en bereik je veel meer mensen.
  7. Zorg dat je zelf trots bent om deze film te delen.

Natuurlijk hebben we nog veel meer tactieken, maar die zetten we pas in, zodra we aan de slag gaan.