bedrijfsfilm

Wij adviseren een bedrijfsfilm als je binnen 1 minuut aan je klanten duidelijk wil maken wat je doet. Soms kan je een kwartier praten over je bedrijf, maar pas wanneer je het in een film laat zien krijgen mensen er een gevoel bij. Het nadeel van een bedrijfsfilm kan zijn dat het soms moeilijk is om de kern van je bedrijf beeldend te maken. Gelukkig helpen wij daarbij en vinden we samen met jou de kern die in de film centraal staat. Verder is een bedrijfsfilm een deel van je identiteit en kun je hem overal in zetten. Natuurlijk zet je hem op je website, maar het kan ook een geweldige entree zijn als je bij een nieuwe klant een presentatie start met een filmpje. Hij kan natuurlijk ook 2 minuten duren, zo lang hij maar spetterend en interessant blijft.

Bedrijfsfilm voor Fonds voor CultuurparticipatieBedrijfsfilm voor Enactus

Hoe werkt EEN BEDRIJFSFILM?

Een bedrijfsfilm of corporate video vertelt op een enthousiasmerende manier in 1 tot 2 minuten wat een bedrijf doet. Heel letterlijk geeft het een kijker die niet bij jou is wel een idee van hoe het er bij jou uitziet. Twee voorbeelden hiervan zijn de films die we gemaakt hebben voor Enactus en Fonds voor Cultuurparticipatie. We maken de films vanuit de overtuiging dat je eerst moet vertellen wáárom je iets doet. Daarna kun je vertellen wát je doet. Verder werkt een bedrijfsfilm het best als de inhoud voortkomt uit dat wat de medewerkers van hun organisatie vinden. Een goede bedrijfsfilm die je extern inzet, zal dan ook werken als internal branding. Een bedrijfsfilm geeft namelijk een gevoel over jullie identiteit. Uit onderzoek blijkt dat het heel belangrijk is om zo’n gedeelde motivatie te vinden in een bedrijfsfilm. Je collega’s worden dan ook ambassadeurs.

HOe laat je een bedrijfsfilm maken?

Om een bedrijfsfilm te maken beginnen we met een kort gesprek over wat we kunnen bieden. Dan maken we een offerte en een planning. Als die akkoord zijn, gaan we in een langer gesprek of brainstorm bekijken wat jullie kern is. Een corporate video werkt het best als de inhoud breed gedragen wordt, dus het is geen gek idee om met een aantal collega’s te bedenken wat er in de film moet komen. Als dat helder is, bedenken we hoe we die kern het best kunnen verbeelden. Moeten we met acteurs werken of zijn echte situaties treffender voor jullie bedrijf? Gebruiken we een voice-over of vertellen jullie zelf het verhaal? Zodra het de beeldmontage staat, kiezen we de muziek, nemen we de voice-over op en ontwerpen we het geluid. En dan is de film klaar en heb jij een tool in handen om je klanten of collega’s te overtuigen.